Posted on: 27 kwietnia 2020 Posted by: wlasciciel12 Comments: 0

Kiedy budujemy garaż, chcielibyśmy oczywiście, aby był jak najbardziej funkcjonalny. Bardzo często skupiamy się na tym, aby był on w miarę możliwości jak największy, ale z drugiej strony, aby zajmował jak najmniej miejsca na naszej posesji. Jeżeli chodzi o funkcjonalność garażu, bardzo rzadko od razu zastanawiamy się nad tym, jaką zamontujemy bramę garażową. Może ona jednak mieć decydujący wpływ na to, jak z garażu będzie się nam korzystało. Wybór odpowiedniej bramy garażowej http://www.nowakbramy.pl/oferta/roletowe/ może mieć również wpływ na projekt garażu, między innymi na jego wysokość.

Jakie mamy na rynku bramy garażowe?

Jeżeli chodzi o bramy garażowe, to na rynku mamy kilka podstawowych typów. Różnią się one między sobą oczywiście ceną, jak i tym, czy będzie się z nich łatwiej lub gorzej korzystać. Przejdźmy jednak do konkretów. Na rynku rozróżniamy:
– bramy garażowe: skrzydłowe (jedno oraz dwuskrzydłowe),
– bramy garażowe jedno segmentowe;
– bramy garażowe wielosegmentowe (rolowane oraz schowane pod stropem).

Bramy garażowe jedno i dwuskrzydłowe

Bramy garażowe jedno i dwuskrzydłowe mają dwie zalety. Pierwszą jest cena, drugą łatwość użytkowania. Niestety bramy jedno i dwuskrzydłowe mają również wady. Najważniejsza z nich jest taka, że na podjeździe musimy zawsze mieć wolną przestrzeń po to, aby taką bramę otworzyć. Drugą wadą związaną z bramami skrzydłowymi jest ta, że zimą, jeżeli napada nam większa ilość śniegu, to przed otwarciem bramy będziemy musieli śnieg ten usunąć. Co bywa bardzo kłopotliwe.

Bramy garażowe jednosegmentowe

Obecnie bramy garażowe jednosegmentowe są najbardziej rozpowszechnionym typem bramy garażowej. Łączą one zalety bardziej zaawansowanych systemów, z prostotą użytkowania bram skrzydłowych. Brama garażowa jednosegmentowa ma jeden segment, stanowiący całą bramę. Chowany jest on pod dachem. Minusem takiego rozwiązania jest na pewno konieczność posiadania wolnej przestrzeni pod dachem, więc nic tam nie schowamy. Fakt, że w przypadku większych bram są one dość ciężkie i osobom starszym lub kobietom, może się je trudno otwierać i zamykać, jest kolejnym minusem. Jest jeszcze nieco problematyczna sprawa z zamontowaniem do nich napędu, jeżeli chcielibyśmy taką modyfikację przeprowadzić.

Bramy garażowe segmentowe

Bramy garażowe http://www.nowakbramy.pl/oferta/kolekcja-modern/ wielosegmentowe, to jak sama nazwa mówi bramy składające się z wielu segmentów. Najczęściej segment ma szerokość od 20 do 35 cm. Brama taka jest schowana albo pod dachem, albo jest rolowana nad wjazdem. W pierwszym przypadku minusem tej bramy jest ten sam fakt, jaki występuje w przypadku bramy jedno segmentowej, czyli chowanie jej pod stropem. Musimy zatem na rzeczy, jakie chcieliśmy tam schować, wygospodarować sobie dodatkową przestrzeń. W przypadku bramy rolowanej sytuacja jest nieco prostsza. Po pierwsze możemy ją zamontować zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Po drugie zajmuje ona zdecydowanie mniej miejsca. W przypadku bramy rolowanej minusem jest konieczność zamontowania napędu, choć czysto teoretycznie, możemy korzystać z takiej bramy bez napędu. Zwijanie ręczne bramy segmentowej rolowanej jest jednak bardzo ciężkie, więc zalecane jest jednak zamontowanie napędu.

Czy warto w bramach montować napęd?

Napęd bramach garażowych na pewno zawsze jest wygodny. Szczególnie dlatego, że możemy napęd taki mieć uruchamiany na przykład z pilota. Wówczas podjeżdżający wieczorem lub zimą pod garaż, nie musimy wychodzić z samochodu, aby otwierać bramę, tylko za naciśnięciem jednego przycisku, możemy umożliwić sobie wjazd do garażu. Podobnie jest oczywiście z zamykaniem takiej brany. Jest to wygodne szczególnie przy bramach ciężkich lub trudniejszych by ręcznej obsłudze. Do takich zaliczamy głównie bramy wielosegmentowe rolowane.

Jaki jest koszt zamontowania napędu?

Każda brama garażowa może mieć napęd, jednak zamontowanie napędu do konkretnej bramy może różnić się kosztami. W pierwszej kolejności musimy zwrócić uwagę na wagę samej bramy. Im cięższa brama, tym mocniejszy napęd, czyli większy silnik i większa cena takiego napędu. Inną sprawą jest kwestia technicznego wykonania, ponieważ ta związana jest z technicznym rozwiązaniem przenoszenia napędu. Na pewno napędy do bram prostszych, czyli na przykład skrzydłowych będą tańsze, niż zamontowanie napędu do bramy wielosegmentowej zwijanej. Relacja tutaj jest dość prosta. Większa funkcjonalność i złożoność systemu, tym większa cena.

To czy będziemy chcieli mieć bramę z napędem, czy bez najlepiej jest rozstrzygnąć już w momencie projektowania garażu. Jak wcześniej wspomniano, szczególnie w przypadku bram garażowych wielosegmentowych zwijanych, jeżeli chcielibyśmy, aby brama chowała się w garażu, powinniśmy pomyśleć o tym, że garaż powinien być nieco wyższy. Zwinięta brama będzie zajmowała dość sporo przestrzeni. W niektórych garażach, które już zostały wybudowane, może okazać się niemożliwe zamontowanie bramy zwijanej wewnętrznej. Oczywiście pozostaje nam opcja montażu bramy na zewnątrz. Nie zawsze jednak chcielibyśmy, aby takie rozwiązanie było zastosowane. Wynika to głównie z tego, że elektryczne części bramy, będą bardziej narażone na działanie szkodliwych warunków atmosferycznych. 

angielski francuski niemiecki hiszpański